مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 04:552021-04-19اقتصادي

کوچک بودن زمین های زراعی بزرگ ‎ترین تهدید برای کشاورزی است


رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: تمام فرآیندها و برنامه ریزی های بخش کشاورزی برای تولید محصول، باید مهندسی شده و علمی باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، اکبر فتحی در حاشیه بازدید از یک مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی در روستای تازه کند شهرستان تبریز در نشستی ضمن بررسی مسائل و مشکلات مراکز خدماتی کشاورزی غیردولتی، به یکی از دغدغه های اساسی بخش کشاورزی در کل کشور اشاره کرد و اظهار داشت: کوچک بودن قطعات کشاورزی به دلیل ناآگاهی برخی کشاورزان در نظام بهره برداری مشکلات زیادی ایجاد می کند که البته این می تواند به خاطر سن بالا و نبود انگیزه برای کسب علم در کشاورزان باشد که نظام بهره برداری باید با سرمایه گذاری روی جوانان و آموزش و تشویق به تحصیل، علم کشاورزان را افزایش دهد.

وی افزود: قطعات کوچک زمین های کشاورزی جوانان را برای کسب درآمد راغب نمی کند و آنها را به شغل هایی غیر از کشاورزی و به شهرهای غریب می کشاند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه علم باید در تولید خود را نشان دهد افزود: تمام فرآیندها و برنامه ریزی های بخش کشاورزی برای تولید محصول باید مهندسی شده و علمی باشد و تا قبل از آن میزان بهره وری خیلی کمتر خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوچک بودن زمین های زراعی بزرگ ‎ترین تهدید برای کشاورزی است

کوچک بودن زمین های زراعی بزرگ ‎ترین تهدید برای کشاورزی است