مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 04:002021-04-19سياسي

دخالت کارفرما در انتخاب نمای ساختمان آسیب زا است


استاد دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به اینکه باید دخالت کارفرماها در طراحی نما حذف شود، گفت: زمانی که معماران از یوق سلطه کارفرماها خارج شوند قطعا شاهد نماهای با اصالتی در سطح شهر خواهیم بود.

- ایسنا/قم استاد دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به اینکه باید دخالت کارفرماها در طراحی نما حذف شود، گفت: زمانی که معماران از یوق سلطه کارفرماها خارج شوند قطعا شاهد نماهای با اصالتی در سطح شهر خواهیم بود.

مرتضی صدیق در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به شاخص های نمای مطلوب بیان کرد: یک ساختمان دارای 3 ساحت شخصیتی به لحاظ اجتماعی، نوع کاربری داخلی و ارتباط با طبیعت است.

وی در ادامه با بیان اینکه نمای یک ساختمان بایدشان درونی و بیرونی را رعایت کند، افزود: علی رغم اینکه نمای آجری یک نما سنتی و ایرانی است اما استفاده از این نما در محیطی که نمای تمام ساختمان های مجاور سنگی است، کار غیر حرفه ای است.

این استاد دانشگاه در خصوص چالش های موجود در زمینه طراحی نمای ساختمان ها تصریح کرد: در ابتدا باید کارفرماها و معماران به یک دیدگاه مشترکی در خصوص تنظیم آیین نامه مشترک طراحی نما ساختمان های سطح شهر دستیابی پیدا کنند چرا که همین امر سبب یکپارچگی منظر شهری به لحاظ نظم ساختمان های می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دخالت کارفرما در انتخاب نمای ساختمان آسیب زا است

دخالت کارفرما در انتخاب نمای ساختمان آسیب زا است