مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 03:402021-04-19پزشكي

مراقب تب کنگو باشید


رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی کرمانشاه با اشاره به اینکه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه قابلیت سرایت از دام به انسان را دارد، از مردم خواست مراقبت های لازم به منظور جلوگیری از ابتلا به این بیماری را انجام دهند.

مجید همتی روز دوشنبه به ایرنا گفت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری مشترک بین انسان و دام است، که قابلیت سرایت از دام به انسان را دارد.

وی افزود: این بیماری در دام ها علامت خاصی ندارد و گاهی تنها باعث یک تب خفیف می شود لذا علائم بالینی قابل ملاحظه ای در دام ندارد و دام ها صرفا به عنوان مخزن ویروس تلقی می شوند.

همتی اظهار داشت: این بیماری در انسان دارای علائم نسبتا شدیدتری است و معمولا با تب ناگهانی، کوفتگی عضلات، سردرد و استفراغ آغاز و نهایتا 3 تا 6 روز بعد از این علائم، خونریزی از دیواره عروق شروع و حتی ممکن است منجر به مرگ شخص شود.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی کرمانشاه یادآور شد: مخزن این ویروس در طبیعت حیوانات اهلی مانند گاو، گوسفند، بز و جوندگان مانند خرگوش همچنین حشراتی مانند کنه ها هستند که نقش مهمی در انتقال این بیماری دارند.

همتی مهمترین راه انتقال بیماری به انسان را از طریق گزش کنه ها و تماس با بافت و ترشحات دام آلوده مخصوصا در زمان ذبح دام، قصابی و همچنین تماس با ترشحا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراقب تب کنگو باشید

مراقب تب کنگو باشید