مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 02:352021-04-18پزشكي

گذر از پیک چهارم کرونا با پرهیز از حضور در مکان های شلوغ


کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت بجنورد گفت: برای گذر از پیک چهارم کرونا باید از حضور در مکان های شلوغ خودداری کنیم و رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک را بیشتر از گذشته مورد توجه قرار دهیم.

- سیده طیبه حاتمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در فرودین ماه سال گذشته پیک اول کرونا را تجربه کردیم و به علت ناشناخته بودن این ویروس، مردم استرس و نگرانی زیادی داشتند و موجب شد قرنطینه و پروتکل های بهداشتی با جدیت رعایت شود و پیک اول کرونا را با آسیب کمتری پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به پیک چهارم کرونا گفت: متاسفانه امسال آن ترس و نگرانی از کرونا کمرنگ شد و بازارهای شلوغ قبل عید، دورهمی ها، دید و بازدیدها، سفرهای نوروزی و برگزاری مراسمات عروسی دست به دست هم دادند تا پیک چهارم کرونا ایجاد شود.

حاتمی بیان کرد: عاملی که پیک چهارم کرونا را بحرانی تر کرد، شیوع ویروس کرونای انگلیسی بود چرا که از ویژگی های این ویروس، میزان سرایت بیشتر، انتقال سریع تر ویروس به افراد و ظهور علائم شدیدتر نسبت به کرونای معمولی است.

وی گفت: برای خرید اقلام ضروری و مواد غذایی تنها یک نفر برای خرید به فروشگاه ها مراجعه کند و از حضور در مکان های شلوغ به ویژه سربسته پرهیز شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گذر از پیک چهارم کرونا با پرهیز از حضور در مکان های شلوغ

گذر از پیک چهارم کرونا با پرهیز از حضور در مکان های شلوغ