مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 01:402021-04-18اقتصادي

بنای تاریخی گرگان به واحدهای پذیرایی اقامتی تبدیل می شوند


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: 6 بنای تاریخی در شهر تاریخی استرآباد (گرگان) توسط بخش خصوصی در حال مرمت و احیا با کاربری گردشگری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، احمد تجری اظهار کرد: احیای شهر تاریخی استرآباد (گرگان) که سال گذشته با بهره برداری چند بنای تاریخی با کاربری گردشگری شتاب گرفته است، جدای از اهمیت و ارزش فرهنگی اجتماعی به لحاظ تأثیرگذاری آن در توسعه گردشگری زمینه ساز افزایش درآمد و تقویت اقتصاد منطقه خواهد بود.

وی تصریح کرد: در ادامه روند احیای این شهر تاریخی در حال حاضر 6 بنا با حجم سرمایه گذاری 148 میلیارد و 200 میلیون ریال در یک هزار و 795 مترمربع عرصه و یک هزار و 108 مترمربع اعیان در حال مرمت و احیا توسط بخش خصوصی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: این بناها شامل خانه های تاریخی احمد دوست (نونهال) ، آسیابان و میرزایی با کاربری اقامتی و پذیرایی، خانه تاریخی سفیدیان با کاربری پذیرایی، خانه تاریخی تقوی با کاربری مرکز تفریحی و سرگرمی و همچنین خانه تاریخی نیاکان با کاربری اقامتی است و طبق برنامه ریزی صورت گرفته در سال جاری به بهره برداری خواهند رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بنای تاریخی گرگان به واحدهای پذیرایی اقامتی تبدیل می شوند

بنای تاریخی گرگان به واحدهای پذیرایی اقامتی تبدیل می شوند