مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 18:352021-04-18اجتماعي

از «کلوخ اندازان» تا «کیسه برکت» رمضان در همدان


رسم و رسومات در هر ماهی از سال به شکلی در زندگی مردم خودنمایی می کند از محرم تا رمضان و از نوروز تا شب یلدا؛ اما رمضان حال و هوای دیگری در همدان دارد به طوری که مردم همدان از چند روز مانده به آمدن این ماه تا پایانی ترین روز آن برنامه داشتند.

- خبرگزاری فارس - همدان: ماه مهمانی خدا همیشه با رسم و رسوم خاصی همراه است که مردم همدان نیز از این مسئله مستثنی نبوده و از چند روز مانده به آغاز این ماه خود را مهیای آن می کنند.

مردم دیار الوند از اواخر ماه شعبان آرام آرام خود را برای ماه مهمانی خدا و انجام تکالیف شرعی آماده می کنند، از تطهیر و پاک سازی مساجد، تکایا و حسینیه ها گرفته تا پخت انواع شیرینی، نان و غذاهای خاص و محلی؛ سنت هایی که در برخی مناطق شهری و روستایی همدان هنوز زنده است و به ماه رمضان رنگ و لعاب دیگری می بخشد.

پیشوازی از ماه رمضان آیین پیشواز از ماه رمضان یکی از سنت های کهن همدانی هاست به طوری که برخی از مردم با روزه در روزهای اول، پانزدهم و آخر ماه شعبان و یا یک روز مانده به آغاز ماه خود را برای روزه داری در ماه رمضان آماده کرده و به پیشواز ماه خدا می روند.

خانواده های همدانی چند روز مانده به رمضان بنا به وسع و توان مالی، مایحتاج و اقلام غذایی مورد نیاز خود را برای ایام روزه داری فراهم می کنند و در این میان کمک به فقرا و نیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از «کلوخ اندازان» تا «کیسه برکت» رمضان در همدان

از «کلوخ اندازان» تا «کیسه برکت» رمضان در همدان