مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 14:052021-04-18پزشكي

روزه داران از پر خوری در افطار و سحر بپرهیزند/ توصیه های لازم در ایام ماه رمضان


مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: پر خوری و روی هم خوری در وعده افطار و سحر عامل ضعف معده در انجام عمل هضم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، نفیسه حسینی یکتا مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، توصیه هایی را بر مبنای آموزه های طب ایرانی برای بهره مندی هرچه بیشتر روزه داران از برکات این ماه پر خیر، بیان و تاکید کرد: طب ایرانی با توجه به قدمت چندین هزارساله خود و تأکیدی که بر اصلاح سبک زندگی و حفظ تندرستی دارد، ظرفیتی غنی در راستای ترویج خودمراقبتی بوده و پیروی از آموزه های این مکتب طبی، تأثیر بسزایی در پیشگیری از بروز بیماری ها و ارتقای سلامت جامعه دارد.

وی خوردن و آشامیدن را یکی از اصول مهم شش گانه در طب ایرانی دانست و گفت: در مکتب طب ایرانی تدابیر ویژه ای در خصوص اصلاح شیوه های خوردن و آشامیدن، بر مبنای مزاج افراد، مزاج انواع مواد خوراکی، زمان مناسب خوردن و آشامیدن و … وجود دارد که به کاربستن آنها در روزهای معمول و همچنین ماه مبارک رمضان، از عوارض تغذیه نامناسب بر بدن می کاهد.

افطار را با یک نوشیدنی گرم، کمی شیرین و ساده و زودهضم آغاز کنید حسینی یکتا با اشاره به ساعات طولانی روزه داری، نوشیدن آب سرد و یا هر نوشیدنی سرد دیگر را هنگام افطار اقدامی آسیب رسان به معده و عامل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزه داران از پر خوری در افطار و سحر بپرهیزند/ توصیه های لازم در ایام ماه رمضان

روزه داران از پر خوری در افطار و سحر بپرهیزند/ توصیه های لازم در ایام ماه رمضان