مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 13:252021-04-18بين الملل

کارکنان افغان وابسته به آلمان را به حال خود رها نخواهیم کرد


وزیر دفاع آلمان طی سخنانی ضمن تأیید خروج دائم نظامیان این کشور از خاک افغانستان بر لزوم حمایت از نیروهای افغان در خدمت نظامیان آلمانی در این کشور تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، با تصمیم قطعی دولت آلمان برای خروج نظامیان این کشور از خاک افغانستان، وزیر دفاع آلمان با انتشار پیامی از آن دسته از سربازان افغان که طی سال های گذشته برای ارتش آلمان در افغانستان مشغول به کار بودند اعلام حمایت کرد.

بر اساس این گزارش، آنگرت کرامپ-کارنباوئر وزیر دفاع آلمان در پیام روز یکشنبه خود متعهد شد که آلمان کارکنان افغان خود را رها نخواهد کرد؛ زیرا مأموریت نظامی بین المللی نظامیان آلمان در افغانستان پس از نزدیک به دو دهه در حال اتمام است و دولت آلمان باید فکری به حال کارکنان افغان خود بکند.

وی در پیام خود تصریح کرد: من احساس می کنم این وظیفه صادقانه آلمان است که اکنون که ما به طور دائم (از افغانستان) خارج می شویم، این افراد را بدون حمایت رها نکند.

لازم به ذکر است این پیام وزیر دفاع آلمان در پی اعلام تصمیم نهایی مشترک ناتو و جو بایدن ، رییس جمهور آمریکا در روز چهارشنبه هفته گذشته مبنی بر خروج 10 هزار تن از نظامیان باقی مانده خود از افغانستان تا سپتامبر سال جاری میلادی اعلام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارکنان افغان وابسته به آلمان را به حال خود رها نخواهیم کرد

کارکنان افغان وابسته به آلمان را به حال خود رها نخواهیم کرد