مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 05:152021-04-18سياسي

سامانه صیاد تنها راه تضمین چک توسط بانک ها/ حداکثر اعتبار دسته چک 3 سال است


نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه) صدور و تحویل چک های تضمین شده توسط بانک ها به مشتری، صرفاً از طریق سامانه صدور یکپارچه الکترونیکی دسته چک (صیاد) امکان پذیر دانستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان ی الحاق بندی به ماده (1) این طرح نیز موافقت کردند.

در ماده 1 آمده است: در تبصره (1) ماده (21 مکرر) قانون صدور چک مصوب  16/  4/ 1355 با اصلاحات و الحاقات بعدی آن پس از عبارت در مورد چکهایی که عبارت از دسته­ چکهای ارائه شده اضافه شد و عبارت چکهایی که تاریخ صدور آنها قبل از دوره مذکور باشد تابع قانون زمان صدور می­ باشد.

به عبارت چک های صادر شده از دسته­ چک هایی که تاریخ ارائه آن دسته چکها قبل از زمان مذکور در این تبصره باشد، تابع قانون زمان ارائه دسته­ چک است و بانکها بدون نیاز به ثبت آن چکها در سامانه صیاد نسبت به پرداخت وجه چک اقدام می ­کنند.

در کلیه برگه ­های دسته­ چک های ارائه شده پس از تاریخ فوق ­الذکر باید عبارت صدور و پشت­ نویسی چک بدون درج در سامانه صیاد فاقد اعتبار است درج شود.

اصلاح شد.

همچنین با موافقت نمایندگان با پیشنهاد حسینعلی حاجی دلیگانی، عبارت پس از گذشت دو سال از لازم الاجرا شدن این قانون به عبارت از دسته چک های ارائه شده پس از پایان اسفندماه سال 99 تغییر کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سامانه صیاد تنها راه تضمین چک توسط بانک ها/ حداکثر اعتبار دسته چک 3 سال است

سامانه صیاد تنها راه تضمین چک توسط بانک ها/ حداکثر اعتبار دسته چک 3 سال است