مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 05:052021-04-18پزشكي

سازوکار پروتیینی کروناویروس برای آلوده کردن بدن میزبان!


پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود، شبیه سازی هایی را انجام داده اند که توانایی پروتیین خوشه ای کروناویروس را در آلوده کردن بدن میزبان نشان می دهد.

- سازوکار پروتیینی کروناویروس برای آلوده کردن بدن میزبان! پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود، شبیه سازی هایی را انجام داده اند که توانایی پروتیین خوشه ای کروناویروس را در آلوده کردن بدن میزبان نشان می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ساینس دیلی، شبیه سازی های بزرگ مقیاس با کمک رایانه نشان می دهد که پروتیین خوشه ای G شکل کروناویروس به دلیل توانایی بیشتر آن در اتصال به گیرنده میزبان مورد نظر خود در بدن، در مقایسه با انواع دیگر، عفونی تر است.

نتایج این پژوهش که در آزمایشگاه ملی لس آلاموس (LANL) آمریکا انجام شده است، مکانیسم عفونت های ناشی از نوع G و مقاومت پادتن در برابر آن را مشخص می کند که می تواند به تولید واکسن در آینده کمک کند.

نانا ناناکاران (Gnana Gnanakaran)، از پژوهشگران این پروژه گفت: ما دریافتیم که فعل و انفعالات میان عناصر اصلی پروتیین خوشه ای، در شکل G متناسب تر می شود و فرصت بیشتری را برای اتصال به گیرنده های میزبان فراهم می کند اما این موضوع در عین حال بدان معناست که پادتن ها می توانند آن را به سادگی خنثی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازوکار پروتیینی کروناویروس برای آلوده کردن بدن میزبان!

سازوکار پروتیینی کروناویروس برای آلوده کردن بدن میزبان!