مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 05:002021-04-18پزشكي

نخستین نشانه های کم شنوایی و ناشنوایی کودکان


برنامه کشوری غربالگری، تشخیص و مداخله زود هنگام شنوایی نوزادان و شیرخواران، با هدف کشف نقایص شنیداری و انجام مداخله زود هنگام از بدو تولد نوزادان و شیرخواران انجام می گیرد، - این برنامه از جمله طرح های ملی سازمان بهزیستی بوده و از سال 84 در کشور آغاز شده است.

کارشناس شنوایی سنجی سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برخی از خانواده ها باید حساسیت بیشتری نسبت به غربالگری شنوایی فرزند خود داشته باشند، اظهار کرد: وجود سابقه وراثتی کم شنوایی یا ناشنوایی در فامیل یا خانواده، ابتلای مادر به عفونت های مختلف در دوران بارداری مانند آبله مرغان و سرخچه و تولد نوزاد با وزن پایین از جمله فاکتورهای پرخطر محسوب می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، اکبر اکبریان در گفت و گو با ایسنا اولین نشانه کم شنوایی و ناشنوایی را تاخیر در رشد گفتار و زبان دانست و افزود: کودک سالم تا سن سه سالگی باید جملات سه یا چهار کلمه ای بسازد و شعر بخواند، البته تفاوت های فردی بین کودکان نیز وجود دارد و حتی یک فرزند سالم تا چهارسالگی نیز ممکن است دارای شنوایی سالم باشد اما نتواند جملات چندکلمه ای بر زبان آورد.

اکبریان با تاکید بر اینکه همواره نمی توان تاخیر گفتار و زبان را به مشکلات شنوایی نسبت داد، یادآور شد: رفتار یک فرد با گوش سالم با فرد کم شنوا یا ناشنوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین نشانه های کم شنوایی و ناشنوایی کودکان

نخستین نشانه های کم شنوایی و ناشنوایی کودکان