مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 04:452021-04-18پزشكي

اختلالات گفتاری کودکان را از بدو تولد جدی بگیرید


عضو هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، گفت: یکی از اختلالات دوران رشد و تکامل کودکان، اختلالات در تولید صداها است که به دلایل مختلف ایجاد می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، طلیعه ظریفیان، در آستانه روز ملی گفتاردرمانی (اول اردیبهشت) افزود: اگر نوزادی در مکیدن شیر و صداسازی دوره نوزادی مشکل داشته و یا خیلی پر سروصدا باشد، باید در همین دوره نوزادی تحت مراقبت و مداخلات گفتاردرمانگر قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه مداخلات زودهنگام و در بدو تولد، بیشترین کمک را به رفع مشکلات بلع و صداسازی نوزاد می کند، افزود: یکی از اختلالات در دوران رشد و تکامل کودکان، اختلالات در تولید صداهاست که به دلایل مختلف ایجاد می شود.

عضو هیأت علمی گروه گفتاردرمانی دانشگاه، مشکلات زبان در دوران کودکی را نیز به دو گروه درکی و بیانی تقسیم کرد و گفت: کودکانی که متوجه مسائل پیرامون خود هستند ولی نمی توانند بیان و گفتار داشته باشند، در گروه افراد با مشکلات بیانی قرار می گیرند و کودکانی که والدین احساس می کنند که چیزی را متوجه نمی شوند و با درخواست های پیچیده تر، مشکلات زبانی آنان بیشتر می شود، در گروه افراد با مشکلات زبان درکی قرار می گیرند که در هر دو صورت، باید به متخصصان گفتاردرمانی ارجاع داده شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلالات گفتاری کودکان را از بدو تولد جدی بگیرید

اختلالات گفتاری کودکان را از بدو تولد جدی بگیرید