مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 04:402021-04-18پزشكي

افراد آلزایمری دچار اختلالات گفتاری می شوند


عضو هیات علمی گروه گفتاردرمانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، گفت: مبتلایان به آلزایمر به انواعی از اختلالات اکتسابی زبان نیز دچار می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، فریبا یادگاری، در آستانه روز ملی گفتاردرمانی (اول اردیبهشت) افزود: افراد دچار اختلالات گفتار و زبان، با مراجعه زودهنگام و در دوره تحت حاد به متخصصان گفتاردرمانی، پیشرفت بهتر و بیشتری در مسیر بهبودی خواهند داشت.

وی ادامه داد: افرادی که در اثر حادثه، سکته مغزی، و یا عفونت های مغزی و تومورهای مغزی، بخشی از مغزشان که وظیفه پردازش های زبانی را به عهده دارد، دچار آسیب شده، و یا مبتلایان به آلزایمر (یکی از شایع ترین بیماری های سن سالمندی است) که سبب دمانس، از دست دادن حافظه و فراموشی می شوند، به انواعی از اختلالات اکتسابی زبان نیز دچار خواهند شد.

یادگاری تصریح کرد: این افراد در ابتدای بیماری و ایجاد مشکل، در دوره حاد قرار می گیرند که خدمات پزشکی دریافت می کنند ولی پس از آن به دوره تحت حاد وارد می شوند که از چند ساعت تا چند روز، طول این دوره در بیماران مختلف است که برای بهبودی در مشکلات تکلم، باید به متخصصان گفتاردرمانی مراجعه کنند و اگر هرچه زودتر و قبل از رسیدن به دوره مزمن، تحت نظر روش های گفتاردرمانی قرار بگیرند، اتفاقات خوب و پیشرفت های چشمگیری در مسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افراد آلزایمری دچار اختلالات گفتاری می شوند

افراد آلزایمری دچار اختلالات گفتاری می شوند