مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 04:202021-04-18پزشكي

سالمندان برای روزه داری با پزشک مشورت کنند


متخصص طب سالمندان دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: شهروندان مسن در وضعیت شیوع طغیانی ویروس کرونا حتما برای روزه داری در ماه مبارک رمضان با پزشکان معتمد مشورت کنند.

- متخصص طب سالمندان دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: شهروندان مسن با توجه به وضعیت جسمانی خاص دوران سالمندی به ویژه در وضعیت شیوع طغیانی ویروس کرونا حتما برای روزه داری در ماه مبارک رمضان با پزشکان معتمد مشورت کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، دکتر لیلا صادق مقدم روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در مورد وضعیت سالمندان نمی توان یک نسخه واحد و فراگیر تجویز کرد زیرا توانایی های جسمانی و روانی افراد با یکدیگر بسیار متفاوت است.

وی ادامه داد: به طور معمول بیشتر افراد سالمند تاثیر واقعیتهای محدودکننده ناشی از افزایش سن را بر کاهش توانایی جسمی خود نمی پذیرند و برخی هم با تکیه بر تعالیم کلی شرعی و بدون توجه به موارد استثنا و حتی جوازهای شرعی و باورهای اعتقادی با وجود مشکلات مشهود جسمی، اصرار بر روزه گرفتن دارند.

این پزشک متخصص طب سالمندان گفت: مهمترین شرط لازم در روزه داری سالمندان شرایط و توانایی های جسمی آنان است از این رو باید قبل از اقدام به روزه داری با پزشک خود مشورت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالمندان برای روزه داری با پزشک مشورت کنند

سالمندان برای روزه داری با پزشک مشورت کنند