مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 04:152021-04-18پزشكي

رفع تشنگی با مصرف گیاه خرفه در ماه مبارک رمضان


رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی گفت: مصرف خرفه ، خشکی، گرمی و حرارت بدن را فرو نشانده و توصیه می شود که از شربت حاوی تخم خرفه Portulaca oleracea یا سبزی خرفه در وعده افطار و سحر جهت رفع تشنگی و خواص بی نظیر آن استفاده شود.

- رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی گفت: مصرف خرفه ، خشکی، گرمی و حرارت بدن را فرو نشانده و توصیه می شود که از شربت حاوی تخم خرفه Portulaca oleracea یا سبزی خرفه در وعده افطار و سحر جهت رفع تشنگی و خواص بی نظیر آن استفاده شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر رضا غفارزادگان ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای کلیه مسلمانان در این ماه پرفضیلت، عنوان کرد: خرفه به عنوان غذای برتر آینده معرفی مـی شـود، چـرا کـه دارای بسیاری از ترکیبات مغذی و غنی از آنتی اکسیدان و اسید های چرب می باشد.

از آنجا که حدود 70 درصد از بدن ما را آب تشکیل می دهد، اهمیت آن را نمی توان نادیده گرفت.

کمبود آب بدن مهمترین عاملی است که می تواند برای روزه داران باعث مشکلات زیادی از جمله خستگی، سرگیجه ، سردرد و عدم تمرکز شود.

رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی درخصوص خواص این گیاه اظهار کرد: مصرف خرفه ، خشکی، گرمی و حرارت بدن را فرو نشانده در برطرف شدن و تسکین دردهای ناشی از حرارت و گرمی بدن و درمان اختلالات و التهابات مج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع تشنگی با مصرف گیاه خرفه در ماه مبارک رمضان

رفع تشنگی با مصرف گیاه خرفه در ماه مبارک رمضان