مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 03:202021-04-17سياسي

کارگروه احیای تالاب هامون باید در سطح ملی تشکیل شود


نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: کارگروهی ملی همانند کارگروه ملی احیای دریاچه ارومیه برای دریاچه بین المللی هامون نیز باید تشکیل شود.

- حبیب الله دهمرده در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه با احداث بند کمال خان بر روی رودخانه هیرمند بحران خشکسالی در منطقه تشدید می شود، اظهار داشت: در فروردین ماه امسال نامه ای به رییس جمهور در رابطه با تشکیل کارگروهی ملی جهت احیای دریاچه بین المللی هامون، ارسال شده است.

وی افزود: تالاب بین المللی هامون با وسعت 570 هزار هکتار نقش کلیدی در فعالیت های اقتصادی مردم منطقه که دامپروری و کشاورزی بوده است ایفا می کرد اما متأسفانه اکنون شاهد خشک شدن تالاب و تشدید تبعات خشکسالی هستیم.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اخیراً نیز با ایجاد بند کمال خان بر روی رودخانه هیرمند توسط دولت افغانستان مشکلات موجود دو چندان شده است.

وی بیان کرد: لازم است تا به منظور کاهش شدت بحران و جلوگیری از کوچ جمعیت و تخلیه منطقه استراتژیک سیستان که به فرموده مقام معظم رهبری تنگه احد ایران نام گرفته است، کارگروهی ملی همانند کارگروه ملی احیای دریاچه ارومیه برای دریاچه بین المللی هامون نیز تشکیل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارگروه احیای تالاب هامون باید در سطح ملی تشکیل شود

کارگروه احیای تالاب هامون باید در سطح ملی تشکیل شود