مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 20:452021-04-17اقتصادي

خطر جنگ تجاری در کمین صنعت تراشه


شرکت TSMC تایوان که بزرگترین شرکت تراشه سازی قراردادی جهان است، در بحبوحه شکاف فزاینده میان آمریکا و چین برای نخستین بار هشدار داد که تنشهای تجاری ممکن است دسترسی به تجهیزات تولید کلیدی را مختل کرده و به فعالیت های این شرکت لطمه وارد کند.

- شرکت TSMC تایوان که بزرگترین شرکت تراشه سازی قراردادی جهان است، در بحبوحه شکاف فزاینده میان آمریکا و چین برای نخستین بار هشدار داد که تنشهای تجاری ممکن است دسترسی به تجهیزات تولید کلیدی را مختل کرده و به فعالیت های این شرکت لطمه وارد کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این شرکت که نیمه رساناها را برای شرکت اپل و سایر شرکت های فناوری بزرگ جهانی تولید می کند، در گزارش سالانه خود اعلام کرد ادامه تنشهای تجاری یا تدابیر حمایت گرایانه ممکن است به قیمت های بالاتر و یا حتی غیر قابل دسترس شدن تجهیزات کلیدی منجر شود.

این شرکت به عواملی مانند تاخیر یا مخالفت با مجوزهای صادرات، تدابیر کنترل صادرات بیشتر و سایر موانع تعرفه ای یا تعرفه ای اشاره کرد.

شرکت TSMC به تجهیزات از سوی شرکت های آمریکایی نظیر اپلاید متریال اینک و لام ریسرچ کورپ برای تولید متکی است.

این شرکت اعلام کرد تنشهای تجاری ممکن است مانع از تامین مواد خام مورد نیاز برای تولید شود و نکته ای که در گزارش سالانه قبلی خود ذکر کرده بود را تکرار کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر جنگ تجاری در کمین صنعت تراشه

خطر جنگ تجاری در کمین صنعت تراشه