مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 19:502021-04-17سياسي

از زبان فارسی در چین تا قرارداد 25ساله


حسن ذوالفقاری به تاریخچه روابط ایران و چین و علاقه مردم این کشور برای روابط فرهنگی با ایران اشاره می کند.

همچنین از اقدامات انجام شده در خصوص آموزش زبان و ادبیات فارسی، - بازگشت دوباره فارسی آموزان چینی به ایران، بازنگری و سرمایه گذاری چین بر جاده ابریشم و واکنش ها به قرارداد 25ساله می گوید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هرچند روابط میان ایران و چین سابقه درازی دارد اما در روزهای اخیر و در پی امضای قرارداد 25ساله میان این دو کشور، علاوه بر واکنش های زیاد به این موضوع، روایت های مختلفی از روابط میان دو کشور، حضور چینی ها در ایران، مسائل فرهنگی آن ها و حتی سبک زندگی شان در فضای مجازی دیده می شود و به نوعی هر کسی هر روایتی را از چینی ها در ذهن دارد به اشتراک می گذارد.

در این میان گفت وگوی ایسنا را با حسن ذوالفقاری، استاد زبان و ادبیات فارسی اعزامی ایران به چین که سال هاست در این کشور مشغول تدریس است، می خوانید.

13 کرسی زبان فارسی در چین و اعزام دوباره چینی ها به ایران این روزها زبان و ادبیات فارسی در چین از چه جایگاهی برخوردار است و آیا این جایگاه نسبت به گذشته تغییری داشته است؟ اکنون 13 کرسی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه های شهرهای مختلف چین از جمله: پکن، شانگهای و 10 شهر دیگر وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از زبان فارسی در چین تا قرارداد 25ساله

از زبان فارسی در چین تا قرارداد 25ساله