مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 12:252021-04-17بين الملل

مسکو دیپلمات ارشد کی یف را احضار کرد/ اخراج جاسوس اوکراینی


وزارت خارجه روسیه امروز اعلام کرد که دیپلمات ارشد کی یف در مسکو را احضار و اخراج جاسوس اوکراینی را به وی ابلاغ کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه امروز شنبه از احضار دیپلمات ارشد اوکراین در مسکو خبر داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: به دنبال بازداشت کنسول اوکراین، واسیلی پوکوتیلو (Vasily Pokotilo) کاردار کی یف به وزارت خارجه در مسکو احضار گردید و به فرد خاطی توصیه شد از 19 آوریل تا 72 ساعت زمان دارد خاک روسیه را تَرک کند.

بیانیه وزارت خارجه روسیه در این باره می افزاید: طرف روس به غیرقابل قبول بودن این نوع فعالیت ها که با وضعیت همکاری های کنسولی متنافض و به ضرر منافع امنیتی فدراسیون روسیه است، اشاره نموده است.

اقامت وی در خاک روسیه مورد تمایل نیست و از 19 آوریل توصیه می شود مرزهای کشور را ظرف 72 ساعت تَرک کند.

آژانس امنیت فدرال روسیه ساعاتی پیش از بازداشت الکساندر سوسونیوک (Alexander Sosonyuk) سرکنسول اوکراین در شهر سن پترزبورگ به اتهام جاسوسی خبر داد.

گفته می شود که وی حین دیدار با یک شهروند روس و در حال تلاش برای کسب اطلاعات محرمانه از جمله دیتای مربوط به نهادهای وابسته به قوه مجریه روسیه بازداشت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسکو دیپلمات ارشد کی یف را احضار کرد/ اخراج جاسوس اوکراینی

مسکو دیپلمات ارشد کی یف را احضار کرد/ اخراج جاسوس اوکراینی