مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 10:152021-04-17اقتصادي

بهره برداری از پیشرفته ترین میکروسکوپ های الکترونی


مدیر امور آزمایشگاه های دانشگاه شهید چمران اهواز، با اعلام خبر بهره برداری از یشرفته ترین میکروسکوپ های الکترونی گفت: با بهره برداری از دستگاه میکروسکوپ الکترونی روبشی FESEM مدل Mira4 علاوه بر استفاده در پروژه های علمی و تحقیقاتی دانشگاهیان کشور، - نیاز بسیاری از صنایع از جمله صنایع فولاد، نیشکر، پتروشیمی، پالایشگاه، داروسازی و پزشکی در بررسی های نانومتریک محصولات، آنالیز قطعات و مواد شیمیایی مرتفع می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر یوسف تمثیلیان با اعلام این خبر اظهار کرد: دستگاه میکروسکوپ الکترونی روبشی از محل اعتبارات مصوب سال 1398 کشور خریداری شده است و از پیشرفته ترین میکروسکوپ های الکترونی جهان به شمار می رود.

وی افزود: از این دستگاه در زمینه ها و رشته های تحقیقاتی و تجربی متعدد به ویژه آنالیز نمونه ها در حوزه فناوری نانو، دریافت تصاویر با کیفیت در بزرگنمایی های بالا در محدوده میکرومتر، نانومتری و آنالیز عنصری نقطه ای مواد با قابلیت استفاده در ولتاژها و فشارهای متفاوت برای جلوگیری از تخریب بافت نمونه های زیستی در خلأهای بالا استفاده می شود.

وی تصریح کرد: مزیت اصلی دستگاه FESEM نسبت به دستگاه SEM، قدرت تفکیک بهتر به دلیل برخورداری از یک منبع تولید الکترون انتشار میدانی و آشکارساز EDS است که علاوه بر تصویربرداری از سطح نمون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از پیشرفته ترین میکروسکوپ های الکترونی

بهره برداری از پیشرفته ترین میکروسکوپ های الکترونی