مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 07:502021-04-17اقتصادي

آغاز عملیات کانون کوبی ملخ مراکشی در مزارع طارم


رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: عملیات کانون کوبی ملخ مراکشی در مزارع طارم آغاز شده و امسال به بیش از 100 هزار هکتار خواهد رسید.

- ایسنا/زنجان رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: عملیات کانون کوبی ملخ مراکشی در مزارع طارم آغاز شده و امسال به بیش از 100 هزار هکتار خواهد رسید.

جواد تاراسی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه ملخ ها از جمله خطرناک ترین آفات محصولات کشاورزی است که به علت تنوع گونه ای و تغذیه ای می توانند به فرآورده های زراعی، باغی مراتع و جنگل ها خسارت وارد کنند، اظهار کرد: با توجه به اینکه کانون ملخ ها دور از مزارع و بیشتر در مراتع است، کشاورزان تمایلی به مبارزه با این آفت خارج از مزارع و باغات ندارند، به همین دلیل آفت ها عمومی تلقی می شود.

وی با بیان اینکه کانون یابی های ملخ در طارم از نیمه دوم اسفند آغاز شده و اکنون اکیپ ها در عرصه ها و مراتع مشغول فعالیت و شناسایی کانون ها هستند، افزود: شهرستان طارم به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی، محل مناسبی برای رشد ملخ مراکشی بوده که تاخیر در سم پاشی و کانون کوبی باعث بال دار شدن ملخ ها و حمله آن ها به مزارع و تخریب همه گیاهان می شود.

این مسئول با بیان اینکه سال گذشته مبارزه با آفت ملخ در حدود 24 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان به ویژه در شهرستان طا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز عملیات کانون کوبی ملخ مراکشی در مزارع طارم

آغاز عملیات کانون کوبی ملخ مراکشی در مزارع طارم