مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 04:402021-04-17سياسي

امام جمعه کرمانشاه: روزه بر کرونایی ها واجب نیست


روزه بر بیماران کرونایی واجب نیست.

حجت الاسلام محمد حجتی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم به طور مستقیم تکلیف روزه داران را در زمان بیماری مشخص کرده، گفت: در دین اسلام روزه بر بیماران و افرادی که در خطر بیماری باشند واجب نیست که این حکم با نظر پزشک، بیماران کرونایی را هم شامل می شود.

حجتی اضافه کرد: خداوند در آیه 184 سوره بقره در قرآن کریم می فرماید که کسانی که مریض یا مسافر هستند می توانند روزه را بخورند و بعد از بهبودی در ایام غیر رمضان جبران کنند.

امام جمعه موقت کرمانشاه در ادامه با بیان این که روزه گرفتن از نظر جسمی، روحی و اجتماعی دارای آثار مثبت زیادی است، گفت: از لحاظ جسمی، روزه گرفتن فرصتی فراهم می کند تا بدن به آرامش برسد و به ویژه فرصت خوبی برای استراحت دستگاه گوارش انسان است.

وی با اشاره به فواید روزه داری برای بدن، ادامه داد: روزه گرفتن به هیچ عنوان مانعی برای سلامتی نبوده و حتی برخی بیماران نیز می توانند با مشورت پزشک خود روزه بگیرند، لذا افراد نباید کوچکترین بیماری را بهانه ای برای ترک این فریضه دینی قرار دهند.

امام جمعه موقت کرمانشاه یکی دیگر از کارکردهای روزه داری را کمک به نیازمندان و فقرا عنوان کرد و افزود: خداوند روزه را بر مسلمانان واجب کرده تا بلکه با یک ماه روزه داری و تحمل گرسنگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام جمعه کرمانشاه: روزه بر کرونایی ها واجب نیست

امام جمعه کرمانشاه: روزه بر کرونایی ها واجب نیست