مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 04:352021-04-17بين الملل

لایحه محدودیت فروش جنگنده اف-35 به امارات در سنا مطرح شد


رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا از مطرح شدن لایحه محدودیت فروش جنگنده اف 35 به امارات در کنگره خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از هیل، باب منندز و دایان فاینستاین دو سناتور ارشد دموکرات با هدف محدود کردن فروش جنگنده های اف -35 به امارات، لایحه جدیدی را در سنا ارائه کردند.

در همین رابطه سناتور باب منندز در بیانیه ای اعلام کرد: من نگران تبعات فروش پیشرفته ترین جنگنده خودمان و تبعات آن بر ثبات منطقه از جمله پارامترهای حقوقی مرتبط به برتری کیفی توان نظامی اسراییل هستم.

این دو سناتور سال گذشته نیز لایحه ای در مخالفت با مذاکرات دولت دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا برای فروش اف -35 به امارات ارائه کرده بودند.

به دنبال اقدام امارات در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، دولت ترامپ در روزهای پایانی خود با فروش یک بسته تسلیحاتی به امارات موافقت کرد.

این بسته فروش تسلیحاتی که به ارزش 23 میلیاردو 370 میلیون دلار است، شامل تجهیزات ساخت شرکت های آمریکایی جنرال اتومیکس (General Atomics)، لاکهید مارتین و ریتوئن تکنولوژی (Raytheon Technologies Corp) است.

بنابر این طرح قرار است آمریکا 50 فروند جنگنده اف -35، 18 فروند پهپاد ام کیو (MQ-9B)، سامانه های هوایی و مهمات هوا به هوا و هوا به زمین به امارات فروخته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایحه محدودیت فروش جنگنده اف-35 به امارات در سنا مطرح شد

لایحه محدودیت فروش جنگنده اف-35 به امارات در سنا مطرح شد