مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 04:302021-04-17پزشكي

عدد فشار خون مناسب هر سن چند است؟


انسان از همان بدو تولد فشار خون دارد، چرا که فشار خون حاصلِ یکی از مهم ترین فعالیت های بدنی است و بر اثر انتقال خون به بخش های مهم بدن به وجود می آید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از عصر ایران، یکی از راه های سنجیدن سلامت بدن، اندازه گیری میزان فشار خون است، چرا که از رایج ترین عارضه های خطرناک، به خصوص در سنین پیری می باشد.

نامیزان بودن فشار خون خصوصاً اگر بیش از حد نرمال باشد، جزء خطرناک ترین عارضه هاست، زیرا فاقد علامت و نشانه ی خاصی می باشد.

خطرات ناشی از این بیماری به قدری مهم و اساسی است که به آن قاتل خاموش گفته می شود.

با توجه به رواج بالای این قاتل خاموش، هر کسی در هر سنی باید نسبت به وضعیت جسمی خود در این رابطه آگاه باشد و حتماً چند وقت یک بار با اندازه گیری فشار خون اش از نرمال بودن آن مطمئن شود.

بررسی فشارخون مناسب برای سنین نوزادی تا کودکی انسان از همان بدو تولد فشار خون دارد، چرا که فشار خون حاصلِ یکی از مهم ترین فعالیت های بدنی است و بر اثر انتقال خون به بخش های مهم بدن به وجود می آید.

پس نتیجه می گیریم فشار خون در هر کسی باید اندازه ی نرمالی داشته باشد، ولی اگر مرز خطر را عبور کند تبدیل به قاتل خاموشی می شود که این روز ها بی توجهی مردم منجر به رواج آن شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدد فشار خون مناسب هر سن چند است؟

عدد فشار خون مناسب هر سن چند است؟