مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 04:302021-04-17اقتصادي

راندمان نیروگاه های حرارتی به 40 درصد می رسد


مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت: راندمان نیروگاه های حرارتی ایران تا پایان سال به 40 درصد افزایش می یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محسن طرزطلب با بیان اینکه راندمان نیروگاه های حرارتی برق در سال گذشته برای اولین بار به 39 درصد رسید، اظهار کرد: تبدیل نیروگاه های گازی به سیکل ترکیبی، استفاده از توربین های گازی با فناوری جدید، ارتقای واحدهای گازی و بازنشسته کردن نیروگاه های فرسوده از برنامه های افزایش راندمان در نیروگاه های حرارتی است.

وی که در یک گفت و گو تلویزیونی سخن می گفت، با اشاره به ابلاغ سند انرژی جدید به صنعت برق افزود: طبق این سند تا سال 1420 راندمان نیروگاه های حرارتی کشور باید به 50 درصد برسد که نیازمند سرمایه گذاری های سنگین خواهد بود.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی ادامه داد: راندمان نیروگاه های حرارتی در کشورهای پیشرفته جهان که ظرفیت تولید آن ها به کشور ما نزدیک است معادل 37.

3 درصد است و این در حالی است که این رقم هم اکنون در نیروگاه های ایران 39 درصد و البته بیشتر از نیروگاه های حرارتی بسیاری از کشورهای جهان است.

طرزطلب با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای راه اندازی 7500 مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی جدید با سرمایه گذاری بخش خصوصی، افزود: از چهار سال گذشته، سه هزار و 500 مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی با سرمایه گذاری بخش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راندمان نیروگاه های حرارتی به 40 درصد می رسد

راندمان نیروگاه های حرارتی به 40 درصد می رسد