مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 04:202021-04-17پزشكي

مدت زمان ایمنی بدن بهبودیافتگان کرونا


دکتری فیزیولوژی پزشکی با بیان اینکه کرونا اغلب از طریق دورهمی های خانوادگی منتقل می شود، گفت: در این اجتماعات عمدتا از ماسک استفاده نمی شود و این امر علت اصلی انتقال ویروس کرونا است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، محمدرضا رئوفی افزود: در حال حاضر جهش ویروس کرونا، سرعت سرایت بیماری را افزایش داده بنابراین تعداد ذرات کمتر ویروس با غلظت کمتر (به دلیل افزایش چسبندگی به دیواره سلولی) می تواند سبب علائم بالینی شدید بیماری شود.

ایمنی بدن بهبودیافتگان کرونا در مواجه با ویروس از 2 تا 6 ماه متغیر است دانشیار دانشکده علوم پزشکی تربیت مدرس در باره بهبودیافتگان کرونا نیز گفت: بدن برخی مبتلایان به کرونا پس از بهبود به جهت کاهش میزان آنتی بادی تولیدشده که علیه کرونا ویروس عمل می کند، ایمنی نمی یابد و گاها شخص دو ماه بعد از بهبود نیز بیمار خواهد شد.

رئوفی تصریح کرد: اما بدن برخی بهبودیافتگان کرونا به دلیل رشد آنتی بادی تولیدی مقاوم شده و گاه تا 6 ماه هم در مواجهه با این ویروس مصون می ماند.

به گفته این دکتری فیزیولوژی پزشکی، این مصونیت باتوجه به سیستم ایمنی بدن هر شخص و همچنین میزان آنتی بادی ترشح شده متفاوت است.

بهبودیافتگان کرونا در مقابل کویید-19 آسیب پذیرترند وی با بیان اینکه ویروس کرونا سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند، یادآور شد:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدت زمان ایمنی بدن بهبودیافتگان کرونا

مدت زمان ایمنی بدن بهبودیافتگان کرونا