مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 04:052021-04-17اقتصادي

تغییرات در بورس دستوری نبود


یک کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر لزوم وجود اطلاعات در سرمایه گذاری ها، تغییرات در این بازار را غیردستوری دانست و افزود: عمده معاملات از ابتدای سال اوراق بدهی بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، مصطفی صفاری، کارشناس بورس درباره احتمال افزایش سهم این بازار در تامین مالی تا 50 درصد گفت: واقعیت این است که بازار بورس در اصل شامل بازار سهام و اوراق بدهی است که در بین این دو بازار سهام پُرریسک به حساب می آید.

بنابراین به صورت طبیعی در شرایطی که نگاه به آینده همراه با امید و مثبت باشد، مردم بیشتر به سمت سهام تمایل نشان می دهند، اما وقتی وضعیت به گونه ای پیش برود که تصمیم گیری در آن با سختی روبرو شود، استقبال از اوراق افزایش خواهد یافت.

این کارشناس بورس در ادامه بیان کرد: منابع مالی دولت از بورس که حتی سال گذشته سهام شرایط خوبی هم داشت، از اوراق بود و سه برابر هر سهام، اوراق به فروش رسید.

به این معنا که بورس کشور از حالت فروش سهام به فروش اوراق تبدیل شد و دلیل این مسئله هم معطل ماندن سهام در بورس است، اما اوراق از بازار خارج می شود و گرچه این خروج سبب خواهد شد بورس با کمبود نقدینگی مواجه شود، اما این امکان را دارد و دقیقا بر همین اساس هم بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد و از ابتدای سال جاری در بورس و فرابورس عمده معاملاتی که صورت گرفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییرات در بورس دستوری نبود

تغییرات در بورس دستوری نبود