مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 03:552021-04-17اقتصادي

رونق بازار سهام بازمی گردد؟


تقویت افشای اطلاعات از طرف ناشرین، افزایش عملیات بازار گردانی سهام و نیز افزایش دامنه نوسان سهام در بهبود روند بازار موثر است، - وی به فعالیت حقوقی ها در بازار و حمایت آنها از معاملات بورس اشاره کرد و اظهار داشت: بخشی از حقوقی ها به جهت تعهدات پرداختی که در جاهای دیگر دارند؛ به ناگزیر وجوه حاصل از فروش سهام را از بازار خارج کردند، همچنین برخی دیگر نیز به دلیل ماهیت فعالیت خود طبیعی است که در قیمت های بالای سهام فروشنده باشند و دوباره در قیمت های پایین تر خریدار باشند.

اقبال نیا با بیان اینکه مطرح شدن چنین صحبتی که حقوقی ها هیچ حمایت از بازار نمی کنند را قبول ندارم، گفت: حقوقی ها عمدتا اگر منابعی در اختیار داشته اند وارد بازار کرده اند، همچنین آن ها بنگاه های اقتصادی هستند و باید بر اساس منافع بنگاه و سهامداران خود اقدام کنند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه ایجاد محدودیت برای فروش حقوقی ها موجب سلب اعتماد از آن ها می شود و باعث می شود تا با وسواس بیشتری اقدام به خرید کنند، افزود: ایجاد محدودیت برای فروش سهام، ریسک تازه ای را وارد معادلات آن ها می کند که برخلاف مکانیزم بازار است.

اقبال نیا خاطرنشان کرد: اینکه حقوقی ها در روند صعود بازار تعلل کردند و به دلیل برخی از اقدامات انجام شده به ایجاد حباب دامن زدند را قب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونق بازار سهام بازمی گردد؟

رونق بازار سهام بازمی گردد؟