مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 فروردین 1400 ساعت 21:052021-04-16اجتماعي

70 درصد مدارس کشور «مربی بهداشت» ندارند


مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 70 درصد مدارس کشور، مراقب سلامت یا مربی بهداشت ندارند، گفت: با کمبود بیش از 9 هزار مربی بهداشت در مدارس مواجهیم.

- در گفت وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس با اشاره به کمبود مربی بهداشت در مدارس کشور، اظهار کرد: بر اساس نُرم تعریف شده که قبلا در کشور وجود داشته است، نیاز به 15 هزار مربی بهداشت است که تعداد 5 هزار مربی در مدارس کشور هستند و کمبود 10 هزار مربی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه 70 درصد مدارس کشور، مراقب سلامت یا مربی بهداشت ندارند، گفت: در بحث استخدام آموزش و پرورش، درخواست سهمیه کردیم که عدد سهمیه اول خیلی کم بود اما در ایزنی های بعدی به 850 نفر تبدیل شد.

*کمبود 9 هزار مربی بهداشت در مدارس محسن بیگی ادامه داد: با احتساب اضافه شدن 850 مربی بهداشت به مدارس کشور که کمتر از 10 درصد مربی بهداشت مورد نیاز است، بیش از 9 هزار مربی بهداشت در کشور کمبود داریم.

وی به فعالیت هایی که در فضای مجازی برای سلامت دانش آموزان در ایام کرونا می شود، اشاره کرد و افزود: در شبکه شاد ، سه کانال درباره بهداشت، آموزش و محیط زیست و ایمنی وجود دارد که در این 3 کانال، مربیان بهداشت، مدیران مدارس و سفیران سلامت حضور دارند و فعالیت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

70 درصد مدارس کشور «مربی بهداشت» ندارند

70 درصد مدارس کشور «مربی بهداشت» ندارند