مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 فروردین 1400 ساعت 17:152021-04-16سياسي

انتقاد ایران به استفاده ابزاری از موضوع تسلیحات کشتار جمعی


نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد نسبت به رویکرد دوگانه کشورهای غربی عضو شورای امنیت در قبال تسلیحات کشتار جمعی اعتراض کرد و گفت: باید به استفاده ابزاری از موضوع عدم اشاعه این تسلیحات پایان داده شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، مجید تخت روانچی روز جمعه در نشست غیر رسمی شورای امنیت که درباره حفظ اقتدار رژیم های عدم اشاعه سلاح های کشتار جمعی برگزار شده بود، این مطلب را مطرح کرد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد افزود: عدم اشاعه سلاح های کشتار جمعی یک هدف انسانی است که به عنوان یک اهرم فشار علیه کشورهای دیگر مورد استفاده ابزاری قرار گرفته است و باید به این وضعیت پایان داده شود.

تخت روانچی ادامه داد: سلاح های کشتار جمعی، غیراخلاقی ترین و غیرانسانی ترین سلاح هایی هستند که تا به حال توسط بشر ساخته شده و تولید و استفاده از آنها نیز به درستی ممنوع شده است چون تنها تضمین مطلق در برابر استفاده از این سلاح های غیر انسانی امحای کامل و اطمینان از عدم توسعه آنها است.

وی اضافه کرد: با این وجود، اقتدار این رژیم ها و اعتبار نهادهای بین المللی مربوطه در دهه های گذشته به طور جدی به چالش کشیده شده و تضعیف شده است و در بیشتر موارد، این اقدام نه توسط کسانی که به دنبال توسعه سلاح های کشتار جمعی هستند بلکه توسط آنهایی صورت گرفته است که از رژیم های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد ایران به استفاده ابزاری از موضوع تسلیحات کشتار جمعی

انتقاد ایران به استفاده ابزاری از موضوع تسلیحات کشتار جمعی