مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 فروردین 1400 ساعت 06:352021-04-16بين الملل

تعهد ملی گراهای اسکاتلند به برگزاری یک همه پرسی استقلال دیگر تا پایان 2023


حزب ملی اسکاتلند که حزب حاکم این کشور است، متعهد به برگزاری همه پرسی استقلال تا پایان سال 2023 شد؛ گامی که می تواند با در هم شکست اتحاد 314 ساله میان انگلیس و اسکاتلند، - "پادشاهی متحد بریتانیا" را در هم بشکند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در صورت برگزاری یک همه پرسی دیگر و رای مثبت اسکاتلندی ها به خروج از اتحاد با انگلیس، این امر بزرگترین شوک به بریتانیا از زمان استقلال ایرلند در یک قرن قبل در ضمن درگیر بودن لندن با تاثیرات بریگزیت و بحران همه گیری کووید-19 خواهد بود.

اسکاتلند در سال 2014 با رای منفی 55 درصد به رای مثبت 45 درصد به مساله استقلال پیدا کردنش از انگلیس رای منفی داد اما حزب ملی اسکاتلند متعلق به نیکولا استورج، خواستار برگزاری یک همه پرسی دیگر بر سر این مساله در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی ماه مه اسکاتلند است.

گزارش شده که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس مکررا درخواستهای حزب ملی اسکاتلند برای برگزاری یک همه پرسی دیگر را مردود دانسته است.

حزب ملی اسکاتلند در مانیفستی که روز پنجشنبه منتشر ساخت، گفت: ما معتقدیم مردم اسکاتلند باید زمانی که بحران ویروس کووید پایان یابد، فرصت یک همه پرسی را داشته باشند تا درباره اینکه اسکاتلند باید یک کشور مستقل باشد یا خیر تصمیم بگیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعهد ملی گراهای اسکاتلند به برگزاری یک همه پرسی استقلال دیگر تا پایان 2023

تعهد ملی گراهای اسکاتلند به برگزاری یک همه پرسی استقلال دیگر تا پایان 2023