مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 فروردین 1400 ساعت 05:302021-04-16بين الملل

«عمران خان» و «اردوغان» درباره افغانستان رایزنی کردند


نخست وزیر پاکستان امروز در گفتگویی تلفنی با رییس جمهور ترکیه درباره مسایل مهم منطقه ای از جمله فرایند صلح افغانستان رایزنی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از دان، نخست وزیر پاکستان امروز جمعه در گفتگویی تلفنی با رییس جمهور ترکیه درباره مسایل مهم منطقه ای از جمله فرایند صلح افغانستان رایزنی کرد.

عمران خان نخست وزیر پاکستان و رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه درباره توسعه روابط دوجانبه همچنین در خصوص مسایل منطقه ای و بین المللی به ویژه تحولات افغانستان تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازدان، دو طرف توافق کردند رایزنی های مستمر و سطح بالا میان پاکستان و ترکیه را با هدف تبدیل روابط دوجانبه به مشارکت اقتصادی - استراتژیک ادامه دهند.

بررسی موضوعات مورد علاقه از جمله فرایند صلح افغانستان که با اعلام برنامه خروج نیروهای آمریکایی از این کشور وارد مرحله جدیدی می شود، مهمترین محور گفتگوی مقامات پاکستانی و ترکیه ای بود.

عمران خان در این گفتگوی تلفنی تاکید کرد: حل بحران داخلی افغانستان پیش از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور بسیار ضروری است.

این در حالیست که وزارت خارجه ترکیه سه شنبه هفته جاری از برگزاری گفتگوهای صلح افغانستان در روز 24 آوریل (4 اردیبهشت) خبر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«عمران خان» و «اردوغان» درباره افغانستان رایزنی کردند

«عمران خان» و «اردوغان» درباره افغانستان رایزنی کردند