مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 فروردین 1400 ساعت 05:302021-04-16بين الملل

درگیری لفظی وزرای خارجه ترکیه و یونان مقابل دوربین ها


وزرای خارجه ترکیه و یونان به طور علنی اختلاف های خود را مقابل دوربین های تلویزیونی و خبرنگاران رسانه ها مطرح کردند - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از راشا تودی، کنفرانس مطبوعاتی وزیران خارجه ترکیه و یونان پس از یک جلسه مهم در روز پنجشنبه به سرعت به مکانی برای تبادل اتهامات متقابل تبدیل شد که این امر نشان می دهد که دو کشور هنوز مسائل زیادی برای حل و فصل کردن دارند.

به دنبال کاهش جزیی تنش ها نیکوس دندیاس وزیر خارجه یونان برای گفت و گو درباره روابط بین دو کشور به آنکارا سفر کرده بود اما دندیاس و چاووش اوغلو بر سر مرزهای دریایی، مهاجران و رفتار با اقلیت ها مقابل خبرنگاران اختلاف ها را بیشتر علنی کردند.

پس از آنکه وزیر خارجه یونان، ترکیه را به نقض حق حاکمیت این کشور در مدیترانه شرقی متهم کرد و هشدار داد که در صورت ادامه این اقدام، آنکارا از سوی اتحادیه اروپا تحریم می شود، وزیر خارجه ترکیه به این سخنان واکنش تند نشان داد.

چاووش اوغلو خطاب به همتای یونانی خود گفت: اگر قرار است چنین اتهام های سنگینی را علیه مردم و کشورم وارد کنید، وظیفه دارم به آنها پاسخ دهم.

نیکوس دندیاس: ترکیه نباید به یونان درس دهد! دندیاس از فعالیت های اکتشافی ترکیه در دریای اژه و مدیترانه شرقی انتقاد کرد و گفت: ترکیه نباید به یونان درس دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درگیری لفظی وزرای خارجه ترکیه و یونان مقابل دوربین ها

درگیری لفظی وزرای خارجه ترکیه و یونان مقابل دوربین ها