مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 فروردین 1400 ساعت 20:302021-04-15بين الملل

بلینکن: افغانستان وارد جنگ های داخلی نخواهد شد


وزیر امور خارجه آمریکا پنجشنبه شب در نشست خبری به شهروندان افغانستان اطمینان داد که پس از خروج نیرو های امریکایی، افغانستان وارد جنگ های داخلی نخواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، آنتونی بلینکن پس از دیدار با اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی و شماری از فعالان عرصه حقوق زنان در یک نشست خبری حضور یافت و درباره خروج نیرو های امریکایی و روند صلح به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.

بلینکن در پاسخ به پرسش خبرنگار طلوع نیوز گفت که طالبان، کشور های منطقه و همسایه های افغانستان خواهان برگشت این کشور به یک جنگ داخلی نیستند.

وزیر خارجه امریکا افزود: حتی طالبان گفته اند که نمی خواهند افغانستان به جنگ داخلی پیش برود، مردم افغانستان هم این روند را نمی خواهند، همگان آرزوی بزرگ شان صلح در افغانستان است.

من هم فکر می کنم وقتی که شما به کشور های همسایه و منطقه افغانستان نگاه می کنید هیچ کدام به یک جنگ داخلی علاقه ندارد.

بلینکن، اما هشدار داد که اگر طالبان به نیرو های امریکایی حمله کنند، با پاسخ های نیرومند نیرو های امریکایی روبه رو خواهند شد.

وی افزود: ما به پشتیبانی از نیرو های دولتی افغانستان ادامه می دهیم و طالبان باید بدانند که کنار گذاشتن روند های سیاسی برای حل بحران افغانستان هیچ گاهی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلینکن: افغانستان وارد جنگ های داخلی نخواهد شد

بلینکن: افغانستان وارد جنگ های داخلی نخواهد شد