مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 فروردین 1400 ساعت 20:152021-04-15بين الملل

عقب نشینی آمریکا از اعزام دو ناوشکن به دریای سیاه


دو مقام وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند، پنتاگون از اعزام دو ناوشکن به دریای سیاه، به دلیل اجتناب از تحریک روسیه، صرفنظر کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، بر اساس برخی گزارش ها، پنتاگون از تصمیم خود برای اعزام دو ناوشکن آمریکایی به دریای سیاه در بحبوحه افزایش تنش میان اوکراین و روسیه، عقب نشینی کرده است.

به نوشته نشریه پالتیکو به نقل از دو مقام وزارت دفاع آمریکا، چند روز قبل نیروی دریایی آمریکا به مقامات ترکیه که ترافیک تنگه بُسفر و داردانل را مدیریت می کند اطلاع داد این ناوشکن ها قرار است به سمت دریای سیاه حرکت کنند.

به گفته یکی از این دو فرد، با توجه به افزایش تنش مرزی میان اوکراین و روسیه، نیروی دریایی آمریکا تصمیم گرفت از این اقدام صرف نظر کند تا از تشدید غیرضروری تنش ها اجتناب کند.

مقام دیگر وزارت دفاع آمریکا نیز در تأیید این سخنان گفت، ورود ناوشکن ها به دریای سیاه به خاطر پاره ای مسائل از جمله جلوگیری از تحریک روسیه در این برهه حساس، لغو شد.

پنتاگون پیش از این از پاسخ مشخص به سوالاتی درباره این تحرکات دریایی طفره رفته و به این جمله بسنده کرده بود که نیروی دریایی آمریکا به صورت عملیات های گشت زنی در دریای سیاه را در دستور کار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عقب نشینی آمریکا از اعزام دو ناوشکن به دریای سیاه

عقب نشینی آمریکا از اعزام دو ناوشکن به دریای سیاه