مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 فروردین 1400 ساعت 17:402021-04-15پزشكي

در مورد ترخینه و خواص آن چه می دانید؟


ترخینه به غذای آبکی گفته می شود که از دوغ تخمیر شده بدست می آید که به علت دارا بودن ویتامین ها و فواید متفاوت خواص ترخینه از آن در فصل سرما برای پیشگیری و درمان سرما خوردگی استفاده می شود - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، ترخینه بیشتر در فصل زمستان در اکثر روستا های مرکزی ایران به خصوص در استان های کرمانشاه و لرستان تهیه می شود.

اما این غذای محلی اصالتا مربوط به شهر گلپایگان است.

ترخینه به شکل آش یا سوپ بیشتر در روز های سرد پخته می شود، ترخینه به دلیل دارا بودن حجم زیادی از آنتی بیوتیک های طبیعی و ویتامین های مورد نیاز بدن برای درمان سرما خوردگی و آنفولانزا بسیار مفید است که در ادامه مطلب با خواص ترخینه و فواید ارزشمندش آشنا می شویم.

ترخینه چیست؟ ترخینه معمولا از ترکیب غلات گندم، بلغور و جو در دوغ تهیه می شود به این صورت که بلغور را به مدت چند ساعت با دوغ می پزند.

بعد از پختن یک ترکیب خمیری به دست می آید که آن را با دست به صورت گرد در آورده و با اضافه کردن نمک و زردچوبه در زیر آفتاب خشک می کنند.

بعد از خشک شدن تکه های ترخینه را می توان با افزودن حبوبات و سبزی های معطر به صورت آش ترخینه آماده کرد.

البته روش های مختلفی برای تهیه این آش وجود دارد و شما می توانید تمام ترکیبات بالا را به مدت 10 روز در دوغ ترش بخیسانید؛ و سپس در زیر نور خورشید بخشکانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در مورد ترخینه و خواص آن چه می دانید؟

در مورد ترخینه و خواص آن چه می دانید؟