مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 فروردین 1400 ساعت 14:202021-04-15سياسي

ایجاد نخستین مصالحه قتل با رضایت اولیاءدم در سال جدید


رییس کل دادگستری فارس با اشاره به اینکه نخستین زندانی محکوم به قصاص در سال جدید از چوبه دار نجات یافت، گفت: با وساطت خدام آستان حرم مطهر امام رضا(ع)، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی با اعلام این خبر  اظهار داشت: این زندانی در سال 1395 به علت اختلاف شخصی مرتکب قتل شده بود و پس از رسیدگی قضایی رأی دادگاه مبنی بر اجرای حکم قصاص صادر شد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس گفت: با پیگیری و تلاش مضاعف دادگستری، اعضا و کارکنان  شورای حل اختلاف و تلاش خدام آستان قدس رضوی ، رضایت اولیای دم جلب گردید و در اولین روز از ماه مبارک رمضان در اقدامی خداپسندانه اولیای دم از قصاص قاتل فرزندشان گذشت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خاطر نشان کرد: در سال جاری، این اولین پرونده قتل است که با رضایت اولیای دم در این استان منجر به صلح و سازش شده است.

وی افزود: مرکز توسعه حل اختلاف استان فارس با حرکتی جهادی در سال گذشته موفق به برقراری صلح و سازش در 61 فقره پرونده قتل و کسب رتبه نخست کشوری در این زمینه شده است.

وی یادآور شد: برخی از قتل ها اگر چه قتل عمد بوده و قاتل به قصاص محکوم شده است ولی مجرم بدون برنامه ریزی قبلی و بر اثر درگیری ناخواسته، مرتکب چنین عمل مجرمانه ای شده است و این نهاد، با اقدامی خداپسندانه 


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد نخستین مصالحه قتل با رضایت اولیاءدم در سال جدید

ایجاد نخستین مصالحه قتل با رضایت اولیاءدم در سال جدید