مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 فروردین 1400 ساعت 13:352021-04-15سياسي

چه تعداد اسلحه غیرمجاز در کشور وجود دارد؟


میکاییل هاشمی یک فرزند هفت ساله داشت و چشم به راه بود تا همین روزها تولد دومین فرزندش را هم جشن بگیرد اما افسوس که دستان شکارچیان، روی ماشه رفت تا نام میکاییل و دوست جوانش مهدی مجلل در ردیف های 144 و 145 فهرست شهدای محیط بانی قرار بگیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه خراسان در ادامه نوشت: شهادت این دو محیط بان، بار دیگر گلایه ها را از کم و کاستی ها در محیط بانی تازه کرد، از جمله نیاز کشور به بیش از 7هزار محیط بان در حالی که فعلا فقط 3500 نفر مشغول به این خدمت اند! اما شهادت این دو محیط بان، یک تلنگر دیگر هم داشت: خطر سلاح های غیرمجاز در کشور! یک میلیون سلاح غیرمجاز؟ تنها آمار رسمی درباره سلاح های غیرمجاز، آن چیزی است که در سال 94 فرهاد دبیری معاون وقت سازمان محیط زیست اعلام کرد و گفت: بیش از یک میلیون اسلحه غیرمجاز میان مردم داریم و نزدیک به همین میزان هم اسلحه مجاز .

او البته مهر 94 این عدد را یک میلیون و 600 هزار اعلام کرده بود.

آمار کشفیات پلیس طبیعتا نشود آمار رسمی و دقیقی از تعداد سلاح‎های غیرمجاز به دست آورد، اما خبرهای رسمی ناجا از کشفیات سلاح های غیرمجاز، قابل تامل است.

مثلا چند خبر یک سال اخیر خبرگزاری پلیس: * دستگیری 3 نفر از اعضای یک باند قاچاق اسلحه و کشف 142 قبضه سلاح غیرمجاز در کردستان * انهدام باند قاچاق سلاح در شهرستان پاوه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه تعداد اسلحه غیرمجاز در کشور وجود دارد؟

چه تعداد اسلحه غیرمجاز در کشور وجود دارد؟