مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 فروردین 1400 ساعت 12:502021-04-15اجتماعي

پطرگان به مناطق حفاظت شده خراسان جنوبی اضافه شد


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از ارتقای سطح حفاظتی منطقه پطرگان در شهرستان زیرکوه به منطقه حفاظت شده خبر داد و گفت: در حال حاضر هفت منطقه حفاظت شده در این استان وجود دارد.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از ارتقای سطح حفاظتی منطقه پطرگان در شهرستان زیرکوه به منطقه حفاظت شده خبر داد و گفت: در حال حاضر هفت منطقه حفاظت شده در این استان وجود دارد.

حسن اکبری، امروز پنجشنبه 26 فروردین به رسانه ها اعلام کرد: شورای عالی حفاظت محیط زیست به استناد بند الف ماده 3 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، منطقه پطرگان واقع در شهرستان زیرکوه را به عنوان منطقه حفاظت شده تصویب کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی گفت: منطقه حفاظت شده پطرگان به وسعت 128 هزار و 101 هکتار در جنوب شرقی شهرستان زیرکوه واقع شده است که به دلیل وجود کانون های بحرانی فرسایش و وجود اکوسیستم های خرد شکننده و وجود گونه های جانوری با ارزش و در خطر انقراض و بعضا کمیاب همچنین وجود پوشش های گیاهی حساس در درجه اول اهمیت قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار کرد: در این منطقه جانورانی شامل آهو، هوبره، زاغ بور، عقاب ها، انواع مارها و مارمولک ها و گیاهانی همچون تاغ و قیچ، گز، شوره و درمنه زیست می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پطرگان به مناطق حفاظت شده خراسان جنوبی اضافه شد

پطرگان به مناطق حفاظت شده خراسان جنوبی اضافه شد