مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 فروردین 1400 ساعت 10:302021-04-15بين الملل

سفر وزیر خارجه آمریکا به کابل؛ بلینکن با اشرف غنی دیدار کرد


وزیر خارجه آمریکا در سفری غیرمنتظره به کابل آمد و با اشرف غنی دیدار و گفت وگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، آنتونی بلنکین ، وزیر خارجه آمریکا که به کابل آمده است، با رییس جمهور افغانستان دیدار کرد.

بلنکین در این دیدار گفته است که خروج نیروهای آمریکا از افغانستان به معنی تضعیف مناسبات استراتژیک میان دو کشور نخواهد بود و ایالات متحده آمریکا به تعهدات خویش با دولت و مردم افغانستان پایبند است.

این سفر در حالی امروز صورت گرفت که شب گذشته جو بایدن رییس جمهور آمریکا، گفته است که روند خروج سربازان آمریکایی از افغانستان، از اول می آغاز و تا یازدهم سپتامبر تکمیل خواهد شد.

جو بایدن چهارشنبه شب با اشاره به این که چهارمین رییس جمهور ایالات متحده است که مسئولیت حضور نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان را بر عهده دارد، گفت این مسئولیت را به رییس جمهور پنجم واگذار نخواهد کرد.

وی گفت : هدف اول ما این است که مطمئن شویم از افغانستان به عنوان پایگاه برای حمله به آمریکا استفاده نخواهد شد و ما به آن هدف دست یافتیم.

پیشتر یک مقام ارشد آمریکایی خبر داد که روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در ماه مه شروع خواهد شد و هدف آن است که تا 11 سپتامبر (20 شهریور 1400) سال جاری (در بیستمین سالگرد حمله آمریکا به افغانستان) تمامی ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر وزیر خارجه آمریکا به کابل؛ بلینکن با اشرف غنی دیدار کرد

سفر وزیر خارجه آمریکا به کابل؛ بلینکن با اشرف غنی دیدار کرد