مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 فروردین 1400 ساعت 09:252021-04-15بين الملل

فرایند انتخاب «الکاظمی» به عنوان نخست وزیر عراق نادرست بود


رییس سازمان «حشد شعبی» عراق در سخنانی تأکید کرد: فرایندی که طبق آن «مصطفی الکاظمی» به عنوان نخست وزیر عراق انتخاب شد، نادرست بود.

- رییس سازمان حشد شعبی عراق در سخنانی تأکید کرد: فرایندی که طبق آن مصطفی الکاظمی به عنوان نخست وزیر عراق انتخاب شد، نادرست بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از سایتِ شبکه عراقی العهد، فالح الفیاض رییس سازمان حشد شعبی سخنانی را در خصوص فرایند انتخاب مصطفی الکاظمی به عنوان نخست وزیر عراق، مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص اظهار داشت: فرایندی که طبق آن مصطفی الکاظمی به عنوان نخست وزیر عراق انتخاب شد، نادرست بود.

در این ارتباط باید بگویم که عراق دارای نظام پارلمانی است و بنابراین نامزد نخست وزیری را فراکسیون بزرگ تر در پارلمان باید معرفی کند.

الفیاض همچنین عنوان کرد: در دوره پیش ائتلاف القوی العراقیه فراکسیون بزرگ تر پارلمان عراق را تشکیل داد و نخست وزیر باید از این ائتلاف انتخاب می شد اما این اتفاق نیفتاد و طی یک فرایند نادرست، الکاظمی به عنوان نخست وزیر انتخاب شد.

رییس سازمان حشد شعبی با اشاره به کارشکنی های ایالات متحده آمریکا در فرایند سیاسی عراق، گفت: در دولت پیشین آمریکا به ریاست ترامپ از نامزدی فردی از ائتلاف فتح برای تصدی پست نخست وزیری ممانعت به عمل آمد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرایند انتخاب «الکاظمی» به عنوان نخست وزیر عراق نادرست بود

فرایند انتخاب «الکاظمی» به عنوان نخست وزیر عراق نادرست بود