مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 فروردین 1400 ساعت 06:402021-04-15سياسي

طرح دموکرات ها برای افزایش تعداداعضای دیوان عالی آمریکا


گروهی از نمایندگان دموکرات روز پنجشنبه قصد دارند طرحی را برای افزایش تعداد اعضای دیوان عالی ایالات متحده پیشنهاد کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، گروهی از دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا امروز پنجشنبه طرحی را با هدف افزایش تعداد قضات دیوان عالی ارائه خواهند داد بر اساس این گزارش، نمایندگان دموکرات به رهبری جری نادلر رییس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا صبح پنجشنبه به وقت محلی کنفرانس خبری را برگزار خواهند کرد تا این طرح رسما رونمایی و معرفی کنند، طرحی که مهمترین هدف آن افزایش تعداد اعضای دیوان عالی آمریکا از 9 به 13 نفر خواهد بود.

به اعتقاد این نمایندگان دموکرات، طرح مذکور موجب احیای تعادل در دیوان عالی آمریکا خواهد شد، آن هم به عنوان بخشی از اصلاحات لازم در روند دموکراسی.

این طرح کمتر از یک هفته پس از آن ارائه شده است که جو بایدن رییس جمهور آمریکا با امضای یک فرمان اجرایی، دستور تشکیل کمیسیونی را برای بررسی افزایش احتمالی تعداد کرسی های دیوان عالی آمریکا صادر کرده است.

این کمیسیون 36 نفره نشست های عمومی و علنی با کارشناسان و طرف های مربوطه خواهد داشت و طی 180 روز گزارش کاملی را درباره این موضوع ارائه خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح دموکرات ها برای افزایش تعداداعضای دیوان عالی آمریکا

طرح دموکرات ها برای افزایش تعداداعضای دیوان عالی آمریکا