مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 فروردین 1400 ساعت 06:302021-04-15اقتصادي

یک روستا، یک صنعت/ اقتصاد «قزلجه کند» روی «سنگ پا» می چرخد+ فیلم و عکس


«قزلجه کند» یکی از روستاهای شهرستان قروه در استان کردستان است که به خاطر وجودپنج معدن پوکه، اکثریت خانوارهای آن در زمینه تولید «سنگ پا» فعالیت دارند و از این طریق امرار معاش می کنند.

- معادن پوکه بزرگترین ظرفیت روستاست، تخصص مردمان این دیار همانطور که از قبل اشاره کردم تولید سنگ پا است ولی متاسفانه صاحب نداریم، جوان داریم تا ظهر 200 تا 300 عدد سنگ پا تولید می کند و درآمدی حدود 100 تا 150 هزار تومان دارد، ولی متاسفانه گرایش به اعتیاد در بین جوانان روبه افزایش بوده و همین مسئله مشکلات عدیده ای را برای خانواده ها ایجاد کرده است.

پایین آمدن سن اعتیاد و بالارفتن آمار طلاق در بین جوانان هایی که خیلی زود تشکیل زندگی داده و متارکه می کنند از دیگر معضلات موجود در این آبادی است که به عنوان یک آسیب بزرگ اجتماعی نیاز جدی به بررسی و کالبدشکافی از سوی مسئولان ذیربط دارد.

پیشنهاد رییس شورای قزلجکند به مسوولان کردستان درآمد آنچنانی ندارم، در این شرایط اقتصادی حاضرم شخصا یک دستگاه پراید صفر خریداری و تقدیم آقای استاندار کنم و از ایشان بخواهم یک شب همراه خانواده مهمان مردم روستای قزلجه کند شوند که قطعا اینگونه از جاده ای که قتلگاه شده و هر ساله خانواده هایی از این روستا را داغدار می کنند عبور نمایند!.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک روستا، یک صنعت/ اقتصاد «قزلجه کند» روی «سنگ پا» می چرخد+ فیلم و عکس

یک روستا، یک صنعت/ اقتصاد «قزلجه کند» روی «سنگ پا» می چرخد+ فیلم و عکس