مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 فروردین 1400 ساعت 05:052021-04-15پزشكي

راهکارهای طب سنتی برای کاهش احساس تشنگی


همزمان با فرا رسیدن ماه رمضان و ایام روزه داری، یک سوال این است که با توجه به گرمای نسبی هوا و نیاز بیشتر بدن به نوشیدن مایعات، چگونه می توان از بروز احساس تشنگی جلوگیری کرد؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، قطع مصرف نوشیدنی ها و خوراکی های تری بخش و خنکی بخش در کنار مواجهه با گرمای خورشید و عوامل گرم کننده دیگر مانند حرکت بدنی و غیر بدنی بویژه در فرد جوان و گرم مزاج، موجب کاهش رطوبت بدن و غلبه گرمی و خشکی بر قلب و کبد و معده می شود و روح های طبی سه گانه نیز از تعادل بیرون می زند و فرد دچار تشنگی زیاد و عطش می شود.

البته عطش های مرضی ناشی از وجود ماده نامناسب در معده یا سو مزاج های گرمِ قلب نیز وجود دارد که ربط چندانی به روزه داری ندارد و شاید در این ماه تشدید شوند که لازم است با مراجعه به درمانگاه های طب سنتی درمان شوند.

این وضعیت موجب خشکی پوست و مزاج، مشکلات روحی، عدم تمرکز، افکار بد، کم خوابی و بد خوابی، عصبیت و تحریک پذیری و بی قراری و.

بویژه در افراد گرم و خشک مزاج می شود.

همه غذاها و ادویه گرم و خشک، غذاهای مولد صفرا، خوراک های چرب و سرخ کردنی، کارهای بدنی زیاد، مواجهه با گرمای روز و تابش آفتاب، بوها، فکرها، استرس ها و احساساتی که موجب افزایش گرمی در مغز، قلب، معده و کبد شوند موجب افزایش تشنگی می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای طب سنتی برای کاهش احساس تشنگی

راهکارهای طب سنتی برای کاهش احساس تشنگی