مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 فروردین 1400 ساعت 04:202021-04-15پزشكي

تغذیه روزه داری در ایام کرونا/خوردنی های افطار تا سحر


مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، گفت: پیروی از یک برنامه غذایی صحیح در ایام ماه مبارک رمضان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازاظهار کرد: رعایت اصول صحیح تغذیه تأثیر مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با عفونت ها به خصوص بیماری کووید 19 دارد، با رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه و با استفاده از گروه های غذایی و جایگزین های آنها، انرژی، پروتیین و ریزمغذی های مورد نیاز بدن برای بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن تأمین می شود.

وی تاکید کرد: در ساعات روزه داری که در سال جاری مدت آن حدود 16-15 ساعت است، گرسنگی می تواند در صورت عدم رعایت اصول تغذیه صحیح در وعده سحر و افطار و یا حذف یکی از وعده ها به ویژه وعده سحری، موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و احتمال ابتلاء به بیماری کووید 19 را افزایش دهد.

عبداللهی با اشاره به اینکه به طور کلی پیروی از یک برنامه غذایی صحیح در ایام ماه مبارک رمضان از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا هم بتوان عادات غذایی غلط را اصلاح کرد و هم از برکات معنوی این ماه بهره برد، عنوان کرد: با رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه و استفاده از گروه های غذایی اصلی (گروه نان و غلات، میوه ها، سبزی ها، شیر و لبنیات، گوشت و تخم مرغ و حبوبات و مغزها) و جایگزین های آنها، انرژی، پروتیین و ریزمغذی های م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغذیه روزه داری در ایام کرونا/خوردنی های افطار تا سحر

تغذیه روزه داری در ایام کرونا/خوردنی های افطار تا سحر