مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 فروردین 1400 ساعت 03:352021-04-15سياسي

بازگشت در سکوت منتقدان و مخالفان برجام


با وجود انتقادات بی وقفه مخالفان و معترضان به برجام که معتقد بودند برنامه هسته ای کشور به ویژه غنی سازی با اجرای این توافق متوقف شده، ارزیابی در کمتر از پنج ماه نشان می دهد که سازمان انرژی اتمی ظرفیت غنی سازی را فراتر از تصورات و پیش بینی مجلس و به ویژه منتقدان و مخالفان برجام رسانده است.

مقامات سازمان انرژی اتمی همچنین تاکید دارند، سرعت فعلی کشور در غنی سازی در مسیر منطقی و برنامه ریزی شده و ظرفیت بالفعل کشور است، نه ظرفیت بالقوه.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی روز شنبه هفته جاری در گرامیداشت روز 20 فروردین، اظهار کرد: ظرفیت غنی سازی الان 16 هزار و 500 سو است و آرام آرام به این میزان اضافه می شود و این البته ظرفیت بالفعل ماست، ظرفیت بالقوه غنی سازی در کشور الان بیش از 24 هزار سو با در نظر گرفتن سانتریفیوژهای IR-1 است که در انبار در اختیار داریم اما فعلا با قدم های آهسته و حساب شده جلو می رویم.

صالحی گفت که حداکثر ظرفیت غنی سازی ایران قبل از برجام 13 هزار سو بوده است.

بنا به گفته رییس سازمان انرژی اتمی در همان سالن مونتاژ سانتریفیوژها که سال گذشته مورد هدف دشمنان قرار گرفت، می توانستیم 60 تا ماشین IR-6 را تولید کنیم که با توجه به ظرفیت 10 سو این ماشین می شد 600 سو و این میزان برای 30 روز 18 هزار سو تولید می کرد که ظرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت در سکوت منتقدان و مخالفان برجام

بازگشت در سکوت منتقدان و مخالفان برجام