مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 فروردین 1400 ساعت 02:502021-04-14اقتصادي

کشت بادام زمینی در قطب تولید بادام زمینی در کشور آغاز شد


کشت بادام زمینی هرساله از اوایل آغاز و از مردادماه کار برداشت آن شروع می شود، اما امسال به دلیل گرمای زودرس هوا کار کشت بادام 10 روز زودتر از موعد مقرر آغازشده است.

- /   به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از آستانه اشرفیه، بادام زمینی یکی از محصولات مهم  این شهرستان است که این منطقه به دلایل مختلف ازجمله وجود رودخانه سفیدرود و خاک حاصلخیز آب رفتی حاصل از این رودخانه به قطب تولید بادام زمینی در کشور تبدیل کرده و به طور میانگین 35 درصد بادام زمینی کشور این آستانه اشرفیه کشت می شود.

یکی از شغل های اصلی و مهم ترین منبع درآمد خانوارهای آستانه ای کشت و برداشت بادام بوده و بر اساس آمار، چهار هزار و 500 خانوار به طور مستقیم و غیرمستقیم در دو هزار و 570 هکتار باغ بادام مشغول به کاشت این محصول هستند که حاصل تلاش این باغداران تولید میانگین 10 هزار تن بادام به طور سالانه در شهرستان آستانه اشرفیه بوده است.

هرساله کشت بادام زمینی در آستانه اشرفیه از اوایل اردیبهشت آغاز و از مردادماه کار برداشت آن شروع می شود ولی امسال به دلیل گرمای زودرس هوا کار کشت بادام 10 روز زودتر از موعد مقرر آغازشده است.

  به گفته محمدی، رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان آستانه اشرفیه؛ 35 درصد بادام زمینی کشور در شهرستان آستانه اشرفیه تولیدشده و به طور میانگین از هر هکتار بادام زمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت بادام زمینی در قطب تولید بادام زمینی در کشور آغاز شد

کشت بادام زمینی در قطب تولید بادام زمینی در کشور آغاز شد