مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 فروردین 1400 ساعت 01:152021-04-14اقتصادي

مبارزه با آفت ملخ در 24 هزار هکتار اراضی کشاورزی زنجان


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سال گذشته مبارزه با آفت ملخ در حدود 24 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان انجام شد که امسال نیز این روند ادامه دارد.

- جواد تاراسی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه ملخ ها از جمله خطرناک ترین آفات محصولات کشاورزی هستند، اظهار کرد: این حشرات به علت تنوع گونه ای و تغذیه ای می توانند به فرآورده های زراعی، باغی، مراتع و جنگل ها خسارت وارد کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه کانون ملخ ها دور از مزارع و بیشتر در مراتع است، عنوان کرد: کشاورزان تمایلی به مبارزه با این آفت خارج از مزارع و باغات ندارند به همین دلیل آفات عمومی تلقی می شوند.

وی با اشاره به اینکه کانون یابی های ملخ در طارم از نیمه دوم اسفند آغاز شده است، افزود: هم اکنون اکیپ ها در عرصه ها و مراتع مشغول فعالیت هستند و کانون ها را شناسایی می کنند.

تاراسی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته مبارزه با آفت های محصولات کشاورزی در استان زنجان، موفقیت آمیز بوده است، بیان کرد: امسال نیز با تدابیر صورت گرفته، این روند ادامه دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته مبارزه با آفت ملخ در حدود 24 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان انجام شد، گفت: این مبارزه به و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با آفت ملخ در 24 هزار هکتار اراضی کشاورزی زنجان

مبارزه با آفت ملخ در 24 هزار هکتار اراضی کشاورزی زنجان