مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 17:452021-04-14بين الملل

ایران مقدمات آغاز غنی سازی 60 درصدی را تقریباً تکمیل کرده است


نهاد ناظر بر فعالیت های هسته ای سازمان ملل روز چهارشنبه اعلام کرد که ایران مقدمات آغاز غنی سازی 60 درصدی در سایت هسته ای نطنز را تقریباً تکمیل کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، آژانس بین المللی انرژی اتمی شامگاه چهارشنبه (به وقت تهران) اعلام کرد که ایران تقریباً مقدمات آغاز غنی سازی اورانیوم با خلوص 60 درصد را در یک نیروگاه روزمینی در نظنز کامل کرده است و قصد دارد تعداد 1،024 عدد سانتریفیوژ نسل اول IR-1 را به تأسیسات زیرزمینی نظنز اضافه کند.

این نهاد وابسته به سازمان ملل در بیانیه ای با اشاره به [گاز] هگزافلوراید اورانیوم که فرمی از تزریق اورانیوم به سانتریفیوژها برای غنی سازی است، اعلام کرد: آژانس امروز تأیید کرد که ایران تقریباً مقدمات لازم برای آغاز تولید هگزافلوراید اورانیوم (با فرمول UF6) غنی شده تا درجه خلوص 60 درصد اورانیوم -235 را در نیروگاه غنی سازی سوخت نظنز تکمیل کرده است .

گفتنی است، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه که به وین سفر کرده است، دیروز سه شنبه از آغاز غنی سازی 60 درصدی توسط ایران خبر داد.

وی اعلام کرد: هزار سانتریفیوژ دیگر با 50 درصد ظرفیت بیشتر به ماشین های موجود در نطنز، علاوه بر جایگزینی ماشین های صدمه دیده، اضافه می شود .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران مقدمات آغاز غنی سازی 60 درصدی را تقریباً تکمیل کرده است

ایران مقدمات آغاز غنی سازی 60 درصدی را تقریباً تکمیل کرده است