مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 12:052021-04-14سياسي

هشدار ایران به آژانس در پی اقدام تروریستی در نطنز


جمهوری اسلامی ایران در نامه ای خطاب به مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اقدام خرابکارانه در تاسیسات نطنز را تروریسم هسته ای توصیف کرد و خواستار مجازات عاملان این حادثه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، کاظم غریب آبادی در نامه ای به رافائل گروسی مدیرکل ژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به خرابکاری اخیر در تاسیسات غنی سازی نطنز تصریح کرد: روز یک شنبه یک اقدام تروریستی در توزیع برق مرکز غنی سازی احمدی روشن انجام گرفت که موجب بروز اختلال در این سایت هسته ای حساس شد که تحت نظر آژانس نیز قرار دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه چنین اقدامی در یک سایت هسته ای خطر نشت مواد رادیواکتیو را به همراه دارد، تاکید کرد که این، مصداق تروریسم هسته ای است.

غریب آبادی همچنین اقدام به موقع و حرفه ای کارکنان تاسیسات نطنز و سازمان انرژی اتمی ایران در کنترل مشکل به وجود آمده اشاره کرد و نوشت: در غیر این صورت، اتفاق رخ داده می توانست به یک فاجعه زیست محیطی و انسانی تبدیل شود.

بنابراین، عاملان چنین اقداماتی باید مجازات شوند و هر کسی که چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم در این حادثه دست داشته است، باید به عنوان یک شریک جرم در یک اقدام تروریستی مسئول دانسته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار ایران به آژانس در پی اقدام تروریستی در نطنز

هشدار ایران به آژانس در پی اقدام تروریستی در نطنز